Anı Tur 30. Yılını 190 Davetlinin Katılımıyla Madrid'de Kutladı

Dört gün süren etkinlik çerçevesinde katılımcılar için, rehberler Gürel Nedim Tokmak ve F. Aynur Koçak Lopez y Abalo eşliğinde Madrid ve Toledo gezileri düzenlendi. İki rehberin eşliğinde yapılan gezilerde katılımcılar, kentin tarihi, turistik değerleri ile yeme – içme, alışveriş ve eğlence yaşamı konusunda bilgilendirildi. Ayrıca, Villa – Rosa'da düzenlenen akşam yemeği ve flamenko gösterisi de katılımcıların beğenisini topladı. Gezinin üçüncü günü düzenlenen toplantıyla, Anı Tur'un birlikte çalıştığı partnerlerine plaketler verildi. Etkinlikte ilk konuşmayı yapan şirketin Yönetim Kurulu Üyesi Hilal Çilsal şu noktaların altını çizdi:  FARKLI VE UNUTULMAZ BİR ANI YAŞATMAK İSTEDİK  Birlikte çalıştığımız iş ortaklarımıza farklı ve unutulmaz bir anı yaşatmak için 30, yılımızı Madrid'de kutlama kararı aldık. Bu mutlu günümüzde bizlerle birlikte olduğunuz için çok teşekkür ederiz. Madrid'de düzenlediğimiz 30, yıl etkinliğimize, 150 otel yöneticisi, 20 banka yöneticisi, 10 medya çalışanı ve Anı Tur'un 10 personeli katıldı. Etkinliğe katılan otelcilerin 90'ı Akdeniz, 60'ı ise Ege otellerinin yöneticileri.  30 YIL ÖNCE 3 KİŞİYLE KURULDU, ŞİMDİ 3 BİN ÇALIŞANI VAR  Babamın 1985 yılında henüz 22 yaşında iken kurduğu ve ismini Anı olarak koyduğu Anı Tur, üç kişi ile başlayan yolculuğunda bugün 3 bin çalışanı bulunan bir şirket durumuna geldi. 30'uncu yılımızda bu haklı gururu yaşıyoruz. Bir yandan 30 yılda sahip olduğumuz deneyim ve bilgi birikimimiz ile gurur duyarken, diğer yandan ilk günkü heyecanı, dinamizmi ve yenilikçiliği, gelişimci yapımızı koruyoruz.  2023'TE 25 OTELE ULAŞMAYI HEDEFLİYORUZ  Faaliyet alanlarımızı tamamlayıcı yeni oluşumlarımız ile sektörün yeni alanlarında da yer almaktayız. Devam eden otel yatırımlarımızla, 2023'te 25 otele ulaşmayı hedefliyoruz. 2014 yılında Aurum markası ile 350 oda ve 1050 yatak kapasitesi bulunan 5 yıldızlı bir tesis açtık. 2015 yılının mayıs ayında şu anda inşaatları devam eden, Didim Aurum Club Marmara Hotel , Didim Aurum Moon Hotel, Kuşadası Aurum Signature Hotel tesislerimizin açılışını yapacağız. Ayrıca Anı Tur, lüks turlar, oteller ve ürünler geliştirerek kişiye özel geziler düzenlemeye de başlayacak. Gençlere, kendi yaş gurubunda özel gezilerle, orta yaş ve üstü guruplara yönelik tur ve geziler de planlamalarımız arasında. Turizm ekonomisine sağladığımız önemli katkılarla birlikte gelecek 10 yılda da daha büyük başarıları hedefliyoruz. Siz değerli ortaklarımızın katkıları ile hedefimize kısa zamanda ulaşacağımıza olan inancımız tamdır.  ÇİLSAL: MADRİD TURİZMCİLER İÇİN BİRAZ UZAK KALIYOR  Plaket töreninde konuşma yapan Anı Tur Yönetim Kurulu Başkanı Veli Çilsal ise 30. yıl kutalamaları için Madrid'i tercih etmelerinin nedeninin bu kentin turizmcilere biraz uzak kalması olduğunu ifade etti. Çilsal, “Otelcilerimiz fuarlar nedeniyle Avrupa'da ve dünyanın başka ülkelerinde pek çok fuara katlıyorlar. Ancak Madrid biraz uzak kalıyor. Bu yüzden biz de, sizleri bu tarihi kentte ağırlamak istedik” dedi. Çilsal konuşmasının devamında şu noktaların altını çizdi:  ÇOCUKLARIMA ÖNCÜLÜK YAPIYORUM  Dile kolay, tam 30 yıl oldu Anı Tur'u kuralı. Bir 30 yıl daha yaşama şansımız olur mu bilmem. Şimdi çocuklarımızı yetiştiriyoruz. Bir kız bir erkek olmak üzere iki evladım var. Kızım mimar. İki yıldır benimle birlikte çalışıyor. Ben de onlara öncülük yaparak önlerini açmaya çalışacağım.  TÜRKİYE'DE MARKALAŞMAK VE MARKAYI SÜRDÜRMEK ZOR  Türkiye'de markalaşmak ve onu korumak son derece zor bir iş. İkinci, üçüncü, dördüncü nesile geçen turizm şirketi neredeyse yok. Gerçek anlamda profesyonel turizm dünyada 70 yıldır var. Türkiye'ye ise turizm 20 yıl sonra giriş yaptı. Bense ömrümün tam 30 yılını, başka hiçbir iş yapmadan, bu sektörde harcadım. Çocuklarımın bu işi daha nice 30 yıllar boyunca sürdürmesini temenni ediyorum.   VOLKAN IŞIKÇI: İSPANYA'DAN TÜRKİYE'YE DÖNÜK İLGİ ARTIYOR  Toplantıda bir konuşma da Madrid Büyükelçiliği Müşaviri Volkan Işıkçı yaptı. Turizm ile diplomatlığın birbirine benzediğini ifade eden Kaşıkçı, her iki mesleğin de ülkenin dışarıya açılan yüzü olduğunu vurguladı. Kaşıkçı, "Türkiye turizm alanında yükselen bir yıldız konumunda. Bu yükselişte Anı Tur gibi sektörde markalaşmış şirketlerin büyük katkısı var. İspanya'dan Türkiye'ye yılda 250 binin üzerinde ziyaretçi gidiyor buradan ve Türkiye'ye dönük ilgi de her geçen gün artıyor. Kutlama için Madrid güzel bir tercih olmuş. İspanya'ya gelen turistlerin yüzde 10'u Madrid'e geliyor. Özellikle Prada Müzesi'ni gezmek için geliyorlar. Özellikle Amerika kıtasında Prada Müzesi'ni gelmek için gelen insanların sayısı hızla artıyor." değerlendirmesini yaptı.  ZOR BİR DÖNEME DENK GELDİ  Anı Tur'un yeni yapılanması ile ilgili bilgi veren Yönetim Kurulu Üyesi Hilal Çilsal ve şirketin Yurtdışı ve Kültür Turlar Koordinatörü Hakan Öksel, Madrid'te yaptıkları bu organizasyonun kendilerine toplantı tuizmi anlamında da önemli bir deneyim kazandırdığını ifade ettiler. Çilsal ve Öksel, Madrid organizasyonunun Noel öncesi zor bir döneme denk gelmesine rağmen başarıyla gerçekleştirildiğini ifade ederek, önümüzdeki döneme dair planlamalarla ilgili şu bilgileri paylaştılar:  TÜRKİYE'NİN HER YERİNDEN KÜLTÜR TURLARI DÜZENLEDİK  Kültür turlarında 2013'te zirvedeydik. Bu pozisyonumuzu 2014 yılında da sürdürdük. Yaklaşık yüzde 70'lik bir büyüme sağladık. Bu sene yaklaşık 29 bin kişiye yakın insanı taşıdık. Bu, kültür turları için çok büyük bir rakamdır. Bunu nasıl başardık? Sadece İstanbul merkezli olarak yaptığımız turlarla değil, Türkiye'nin her yerinden turlar çıkararak bunu başardık. 2014'te, Uşak'tan, Kırklareli'nden, Edirne'den, Diyarbakır'dan, Antalya'dan, Kütahya'dan Niğde'den, Aksaray'dan, Kayseri'den ve daha başka pek çok şehirden turlar düzenledik. Bu anlamda çok ciddi bir turizm hareketi başlattık ve bir Türkiye acentesi olma yolunda büyük adımlar attık. Bu yılki kültür turları ciromuzun yaklaşık yüzde 35'i Anadolu çıkışlı turların gelirlerinden oluştu.  YURTDIŞI TURLARA AĞIRLIK VERECEĞİZ  Şimdi ise aynı başarıyı yurtdışı turlarında yakalamak istiyoruz. Buradaki organizasyon da bize önemli bir tecrübe kazandırdı. Türkiye'de şirketler genellikle toplantılarını yurtiçinde yaparlar. Biz bu anlamda da farklılaşmak istiyoruz. Biz şirketlere, Antalya'da yaptıkları toplantıyı, Roma'da, Madrid'de, Ürdün'de, kısacası dünyanın her noktasında yapma olanağı sağlamak istiyoruz. Outgoing konusunda geçen yıl yola çıktık. Bu sene bu kapasiteyi arttırmayı hedefliyoruz. Turizm tecrübe ile paralel giden bir şey. Bu sene Avrupa destinasyonlarına ağırlık verdik. İtalya bizim güçlü olduğumuz bir destinasyon. Birkaç yıldır burada güzel işler yapıyor. Amacımız “İtalya'ya kiminle gidilir” diye sorulduğunda “Anı Tur ile” dedirtebilmek. Turizm Güncel 09.12.2014

Tarih:

Kategoriler:

Etiketler:

YAZAR HAKKINDA
Anı Tur

Ege ve Akdeniz bölgesindeki yüzlerce otel seçeneğini, Türkiye'nin ve Dünyanın farklı noktalarına düzenlenen heyecan verici turları 30 yıllık tecrübe ile siz tatil severlere sunar.